Relatia dintre educatoare si micutul proaspat intrat in sistemul
gradinitei este foarte importanta si isi pune amprenta asupra personalitatii viitorului scolar.
Educatoarea este repede percepută de copilul nou intrat în grădiniță drept un adult semnificativ, în afara părinților, pe care nu îl acceptă întotdeauna foarte ușor, mai ales că acest proces se suprapune adesea peste primele situații în care copilul se desparte temporar de părinți. Mediul stimulativ al grădiniței și experiența de comunicare în astfel de situații a educatoarei facilitează adaptarea preșcolarului la noul său statut.
Rolul educatoarei în procesul instructiv-educativ presupune în primul rând transmiterea de noi cunoștințe pentru copilul preșcolar. Asumarea de către educatoare a cestui rol presupune înțelegerea faptului că fiecare copil învață într-un mod aparte și are nevoi de cunoaștere diferite. Angajați în activități de învățare, copiii sunt încurajați să gândească singuri, să ia decizii și să gasească soluții pentru problemele întâlnite.
Educatoarea are rolul unui ghid care ii conduce pe cei mici in primele lor experiente inafara mediului familiei. Ea devine partenera micutului in procesul e invatare, de acumulare de noi experiente, in activitatile de explorare si joc.
“Copiii au nevoie de ceva mai mult decat iubirea si protectia adultilor pentru a duce la capat aceasta dubla sarcina de adaptare si construire. Au nevoie de ajutorul lor activ” Maria Montessori
La
Maria Clara Kindergarden, oferim copiilor un mediu afectiv si cald in care sa nu resimta ruperea de mediul familial si in egala masura le oferim sprijim activ pentru dobandirea bagajului de cunostinte si experiente care sa-i formeze pentru urmatoarele etape din viata lor.
Evenimentul
HAPPY TEACHERS DAY organizat de
Maria Clara Kindergarden a avut drept scop sublinierea rolului educatoarei in viata copilului, principalele obiective fiind interactiunea prin joc, activitati artistice de pictura si desen si relationarea prin intermediul povestilor.